O termo grupo de interese (stakeholders) designa a todas as persoas, grupos ou organizacións que manteñen unha relación directa ou indirecta coa empresa; están dentro e fóra da empresa, e poden afectar ou ser afectadas polas actividades da empresa, positiva ou negativamente.
Aínda que varían en función da entidade, a continuación identificamos de xeito xenérico os principais grupos cos que unha empresa debe establecer un diálogo permanente.
Grupos de interese | Aspectos a ter en conta |
---|---|
Administracións públicas |
Impostos (sobre o beneficio, IVE, etc.) e cumprimento coa lexislación. |
Clientela |
Calidade, cumprimento de garantías, información e transparencia, atención e servizo postvenda. |
Terceiro sector |
Acción social e voluntariado corporativo. |
Persoal |
Condicións laborais xustas, salario adecuado ao esforzo, promoción e crecemento profesional, liberdade de asociación e dereitos de negociación, información e transparencia, igualdade de trato, horarios, seguridade e saúde laboral. |
Provedores |
Condicións xustas nos contratos e colaboración. |
Comunidades locais |
Creación de emprego así como integración e desenvolvemento rexional. |
Competidores |
Competencia leal e políticas de sector ou gremio. |
Accionistas |
Información e transparencia, maximización do valor da acción e o dividendo. |
Entidades financeiras |
Solvencia e liquidez. |
Medios de comunicación |
Información e transparencia. |